7 Ekim 2015 Çarşamba

Kuru Fasulye

Selam Herkese ;
     Okul başladığından beri evin içinde bir koşturmaca hakim. Servis güzergahlarımız ve saatlerimiz hala oturmadı. Cinnetin beni çağırıyor ama inatla gitmiyorum :)) Küçük Hanım hipoglisemi olduğu için düzenli yemek yeyip içmesi gerekiyor. Bu yüzden itiraz etse de her sabah inatla ona kahvaltı hazırlıyor ve kahvaltı yapmadan evden çıkmasına izin vermiyorum. Çantasına da mutlaka sandviç,meyve vs türü gıdalar koyuyorum. Tencere yemeklerinin bir kısmını da yemesi için yanına pilav,makarna türevi ek bir şey yapıyorum. Pazartesi günkü menümüz patlıcan tava,sucuklu makarna, yoğurt ve turşuydu. Anlayacağınız üzere makarna rüşvetti :)
     Dün de kuru fasulye pişirdim. Hayat arkadaşım çok seviyor diye. Ama küçük hanım küçüklüğünden beri "taneli" diye adlandırdığı hiç bir besini ağzına koymuyor. Ona da pazartesi menüsünü tekrar ettik. Biz kuru fasulyeye yumulduk o patlıcan makarnaya :)
     Herkes kuru fasulye pişirmeyi bilir ama ben yine de tarif vermek istedim.


Malzemeler:
2 su bardağı kuru fasulye ( bir gece öncede ıslattım, sabah işe gitmeden 30 dk haşladım.)
2 domates (rendelenecek)
1 baş kuru soğan ya da 10 adet kadar kıska soğan
2 adet yeşil biber,1 adet kırmızı biber (ince ince doğranacak
Bir kaşık biber salçası
Tuz , kimyon
İsteğe göre kemikli ya da kemiksiz et ya da hiç biri :)

Kemikli etlerimi bir gece önceden haşlayıp ayıkladım. Soğanı küçük küçük doğrayıp,biberlerle birlikte yağda hafif pembeleştirdikten sonra salçayı ekledim. Salça kokusunu verdikten sonra rendelenmiş domatesleri ekledim. Domates hafif pişmeye durduğunda etleri ekledim. Şöyle bir iki dakika tencerede çevirdikten sonra haşlanmış fasulyelerimi ekledim. Ben fasulyeyi pişerken dağılmasın diye haşlarken biraz diri bırakıyorum. Fasulyeyi ekledikten sonra 5 dakika kadar tencerede kavuruyorum. Kavrulduğuna emin olduktan sonra malzemeleri 2 parmak geçecek kadar ılık su ekledim. Kaynamaya başlayınca altını kısıp, suyu ve tadı kıvam alana kadar pişirdim. Fasulyenin cinsine göre değiştiği için pişme süresi veremiyorum. Ocaktan almadan 5 dakika kadar önce de tuz ve kimyonunu ekledim.
Tarifi denemenizi tavsiye ederim. Tadına doyum olmuyor.
Şimdiden afiyet olsun :)))


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder