17 Eylül 2014 Çarşamba

Dişçi Korkusu,Okul Hazırlığı,Soğuk Algınlığı,Çorba

    Geçtiğimiz hafta kızımın anne dişim demesi üzerine soluğu diş hekimimizin yanında aldık. Dişlerden birinin çürüdüğü ve dolgu yapılması gerektiğini söyledi doktor. Bende hazır gitmişken yapalım deyince muayenehanede kızılca kıyamet koptu. "Doktor amca dişlerimi günde 5 kez fırçalasam iyileşmez mi?Doktor amca ben ne kadar tatlı bir çocuğum bana nasıl kıyarsın?Doktor amca o iğneyi vurmasan olmaz mı?" vs vs sorularıyla başlayıp iğne vurulurken bas bas bağıran (ki ağzı açıkken nasıl yaptı anlamadım) iğneden sonrada doktora seni iki tane görüyorum diyen küçük hanım bizi hem korkuttu hem güldürdü. İşlemimiz bittiğinde sanırım en çok diş hekimi sevindi :) Gözümüz aydın bitti M. Hanım deyince bizimki koltuktan resmen zıpladı :) Bunu da böyle atlattıktan sonra okul hazırlıklarımıza kaldığımız yerden devam ettik. Çok şükür her şeyimiz planlı ve istediğimiz şekilde oldu. 
    Okullar açılalı henüz üç gün oldu ve tahminimce öğrenci olan her evde bizdeki gibi bir "harala gürele" durumu mevcuttur. Pazar günümüzü oda temizliği ,hafta içine menü hazırlığı,kuaför ziyareti,anne kız kahve keyfi,Atatürk Parkında yürüyüş keyfi vs vs şeklinde geçirdik. Ancak nasıl bir şanstır ki pazar akşamı hafif hafif kendini gösteren ve pazartesi "BEN GELDİİM" diyen bir soğuk algınlığı ile karşı karşıyayız. Pazartesinden beri soğuk algınlığı için hafif bir ilaç veriyorum kızıma,her sabah portakal sıkıyorum ve her güne özel çorba yapıyorum. Bugünkü çorbamız yayla çorbası. Sabah erkenden yapıp üşenmeden fotoğrafını de çekip öyle çıktım evden. Bir çoğunuz biliyordur ama ben yine de tarifini paylaşmak istiyorum.

- 1,5 çay bardağı yıkanmış pirinç
-4 su bardağı su (et ya da tavuk suyu mutlaka ilave edin.)
-1 adet yumurta
-2 yemek kaşığı un
-2 su bardağı yoğurt (biraz sulu olursa daha iyi)
-Damak tadınız kadar tuz,nane,yağ

Pirinci 4 su bardağı su ile ocağa koyun, derin bir kapta yumurta,un,tuz ve yoğurdu pürüzsüz bir kıvam elde edinceye kadar karıştırın. (ben mikserle çırpıyorum kolay oluyor) Ocakta kaynattığımız pirincin suyundan bir kepçe kadar alıp yaptığımız yoğurtlu terbiyenin içine koyalım, böylece terbiyeyle pirinci buluştururken kesilme,ekşime gibi bir durumla karşılaşma ihtimalimiz azalır. Kaynayan pirincin altını kısıp yoğurtlu terbiyeyi karıştırarak kaynayan pirince ekleyelim. Sürekli karıştırarak dibinin tutmasını engelleyelim. Bir taşım kaynattıktan sonra bir tavada yağla naneyi kızdırıp çorbamızın üzerine dökelim. Ben biraz pul biber de ekledim küçük hanım seviyor çünkü. Yağ, nane ikilisini çorbaya güzelce yedirip bir kaç dakika daha kaynatıp altını kapatalım. Afiyet Olsuuunnn :) 

    
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder