8 Eylül 2014 Pazartesi

Sağlıklı,İyi,Mutlu,Şanslı Haftalar :)

   
Bu hafta sağlığınız yerinde olsun ki kendinizi iyi hissedesiniz. İyi olun ki mutluluk saçın. Pozitif enerjiniz sayesinde şans meleği sürekli omuzlarınızda olsun. 
  

  Bu hafta sonu kızımın henüz gelmemiş olmasını fırsat bilerek "okul temizliği" yaptım.Okul temizliği bizim evde okul dönemi başında ve sonunda yapılır. Verilecek ders kitapları ayrılır,okunmuş roman vs kitapları kitaplığın daha üst raflarına kaldırılır. Eski döneme ait notlar ıvır zıvırlar atılır . Yeni ders kitaplarına yer açılır falan filan. 




    Okul temizliğinin üstüne bir de ev temizliğini ekledim evim kızımın gelişine hazır misler gibi oldu :). Öğleden sonra mis gibi türk kahvesi eşliğinde kitabımı aldım elime çok güzel saatler geçirdim kendi kendime. Oturduğum apartmanın yan tarafında bir binayı yıkıyorlar yerine yenisi yapılacak sanırım. Pazar sabah 7'de başladılar gece hala devam ediyorlardı. Tatil günü gürültülerini geçtim her yer toz toprak içinde bizim sokakta. Benim gibi temizlik yapanlar ise serinlemiş Adana havasının tadını çıkarmak yerine kapıyı pencereyi kapatıp klimaya mahkum oldular (hoş kimse açamadı kapı pencere). Acaba bu kadar mahalle arasında bir binayı yıkarken bu toz toprak kirliliğini en aza indirecek bir yöntem yok mu? Bir de bu eski binaları yıkarken acaba bizim binalar bundan zarar görür mü? İnşallah her ayrıntıyı düşünmüştür müteahhit. 
    Bazen pazar gününü evde geçirmek bana çok iyi geliyor. Kendi kendimle kalıp evime doyuyorum resmen :). Konudan konuya atlıyor gibiyim ama yazmadan duramayacağım; dün kendime balık salata ziyafeti çektim. salatam ise ne roka ne domates salatasıydı. Deniz börülcesi salatası yaptım, aslında mezede denebilir. Adanalıların pek bilmediği alışık olmadığı bir besin. Fakat mayhoş tadıyla midelerde taht kuracak bir salata.Kesinlikle deneyin derim. Aşağıdaki fotoğraf internetten alıntıdır. fotoğrafını çekmeyi unuttum. Bir dahakine inşallah. Yapımı da çok basit. Bir tencere su kaynatıyorsunuz, börülceyi kaynayan suya atıp rengi değişince tencereden çıkarıp soğuk suya koyun elle tutulabilir hale geldiğinde saplarından sıyırın üzerine 2-3 diş sarmısak,biraz limon,biraz sirke zeytinyağı,damak tadına göre tuz ekleyin ve sarsmadan karıştırıp buzdolabında buzz gibi olmasını bekleyin. Sonra mı? Sonra afiyet olsun :) 


    Şimdilik benden bu kadar herkese kolay gelsin :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder