7 Ocak 2016 Perşembe

Abur Cubur Sorunsalı

     Çocuk olan her evde mutlaka abur cubur sorunu  vardır diye düşünüyorum. Bizde de bu sorun bir zamanlar tavan yapmış haldeydi. Hatta uzun bir dönem buzdolabında küçük bayanın "abur cubur poşeti" mevcuttu. Günde bir kaç defa o poşet çıkarılır, istediğini alır,eksiklerini de bize bildirir, biz de memnuniyetsiz de olsak dediğini yapardık. Şimdi düşünüyorum da ne salakmışım! Bacak kadar boyuyla istemediğim bir şeyi bana nasıl yaptırmış senelerce! Sonradan aklım başıma geldi sanırım bu işi minimum boyuta indirdim. Tabi evde bununla ilgili büyük çaplı bir kriz yaşadık ama üzgünümmm yapacak bir şey yook :) Okula giderken harçlığını minimum tutuyorum. Evden meyve,börek vs koyuyorum çantasına atıştırmalık olarak. Öğle yemeğini de yemekhaneden yiyor zaten.
     Geçen evde abur cubur krizine girdim hadi bir şeyler yapalım dediğinde elma topları ve tavada börek yaptık birlikte. Birlikte yapınca hem hoşuna gidiyor, hem yemeyecekse bile yiyor :).
Gelelim tarife

Elma Topları:
Bir su bardağı ceviz
5 tane orta boy elma
1 paket hindistan cevizi
1 paket pasta süsü ( şart değil bizim hindistan cevizimiz yetmediği için kullandık)
1 paket peti bör bisküvi  (evde kek,kurabiye kalıntısı da olabilir hatta daha güzel oluyor)

Cevizi,elmayı, bisküviyi ayrı ayrı mutfak robotundan geçirelim. Elmayı bir tavada orta ateşte pişirelim. (Ben hiç şeker koymadım,kızım hipoglisemi hastası. Elma ve bisküvinin şekeri yeterli olur diye düşündüm, tadına bakınca da iyi ki koymamışım dedim). Elma rendesi suyunu çekip yumuşadıktan sonra ocaktan alın soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra elma,ceviz,bisküvi üçlüsünü birleştirin. Elinizle yuvarlayıp şekil verdikten sonra hindistan cevizine bulayıp kenara koyun.Hepsini bitirdikten sonra bir saat kadar bekletip sonrasında afiyetle yeyin. :)

Gelelim tavada börek tarifine.
3 tane yufka
1 kaşık tereyağı
İsteğe göre iç malzemesi

Orta boy tavanın içine tereyağ sürün. Kenarları dışa gelecek şekilde yufkanın birini yerleştirin. İçine bir kaç tane zar büyüklüğünde tereyağı koyun. (isterseniz eritip sürebilirsiniz, ben üşendim.) İkinci yufkayı elinizle parçalayarak diğer yufkanın üzerine ekleyin. Tekrar tereyağı işlemini gerçekleştirin. İstediğiniz iç malzemesini yufkanın üzerine eşit miktarda serpiştirin. Tekrar bir iki parça tereyağı koyun. Üçüncü yufkayı da malzemelerin üzerini örtecek şekilde tavaya kapatın. İlk yufkanın dışarıda bıraktığınız kısmıyla böreğin üzerini örtün. Kalan tere yağın yarısını üzerine gezdirin. Orta göz ocakta kısık vaziyette pişirmeye bırakın. Üzerini örtmeniz şart değil. Altını sürekli kontrol edin, istediğiniz kıvama geldiğinde bir spatula yardımıyla böreği ters çevirin. Çevirdiğiniz kısma ve üstüne kalan tere yağını paylaştırın. Börek piştiğinde kenara alıp hafif sıcaklığı gidince kesin ve servis edin. Afiyet olsun şekerlerim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder