19 Ocak 2016 Salı

Hamarat Hatun

Bu aralar mutfak konusunda pek hamaratım. İnternette bulduğum bir videoyu izleyerek evde baklava bile yaptım. Size baklavanın tarifini değil yaptığım tarifin video linkini vereceğim, mutlaka deneyin evinizde baklavaseverler varsa dışardan ne olduğunu bilmediğiniz malzemelerle yapılmış ürün alacağınıza evde kendiniz yapın derim. Video linki: https://www.youtube.com/watch?v=8JJVDoZKYwA Ekleyeceğim tek şey tarifteki şerbet fazla geliyor yarısını kullanmadım ben. Tabi damak tadıyla alakalı bir durum bu. Bu da baklavamızın fotoğrafları
Kızıma sabahları kahvaltılık olarak her hafta bir çeşit hamur işi mutlaka yaparım. Salam, sosis vs yedirmekten iyidir. Peynirli kek yaptım bu hafta sonu ama o kadar çok yendi ki pazartesi sabahına sadece 4 dilim kalmıştı. Tarifi ise: Malzemeler: 3 yumurta 1 su bardağı sıvı yağ 1,5 su bardağı yoğurt 1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir (bir tutam maydanoz doğradım içine) 2 su bardağı un 1 paket kabartma tozu Çörek otu , susam Tarifi: Yumurtaları ve sıvı yağı iyice çırpın, sonra sırasıyla yazdığım malzemeleri ekleyip spatula yardımıyla iyice karıştırın. dikdörtgen bir borcama tabanını yağladıktan sonra hazırladığınız harcı düzgünce borcama yayın üzerine çörek otu susam ne varsa güzelce serpin, 175 derece önceden ısıtılmış fırında 40-45 dk pişirin. Benim fırın biraz dandik olduğu için 200 derecede 30 dk pişirdim sonra 175e getirip biraz daha pişirdim. Bunlarda fotoları buyrun
Hadi afiyet olsun herkeseee görüşmek üzere

2 yorum:

  1. Çörekler,pastalar baklavalar....Bayağı gelişmeler var darısı benim başına Çok güzel görünüyor Elline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha sana yetişemedim şekerim aşure yapmayı başardığım gün yetiştim demektir :)

      Sil