17 Aralık 2014 Çarşamba

Yavrusu Pişirdi Annesi Yedi :)

 
     Herkese merhabalar. Haftanın ortasına gelmenin vermiş olduğu mutluluk var üzerimde. Bazen kendimi Pollyanna gibi hissediyorum. Kendi kendime gıcık oluyorum bir yandan bir yandan da bu kafa iyi böyle devam et diyorum. Hayat o kadar saçma sapan olaylar,insanlar,durumlar çıkarıyor ki karşımıza, haftanın ortasına geldik diye sevinirken buluyoruz kendimizi işte böyle :)))
     Bu pazar M. Hanıma makarna yapmasını öğrettim. Klasik bir pazar gezmesinden sonra evimize döndüğümüzde fırının üzerindeki makarnayı görünce "Anne makarna mı yicez?" sorusu üzerine kıyamadığım çocuğuma makarna nasıl pişirilir öğrettim. Ben sadece dış ses olarak yer aldım bu tarifte. Elimi hiç bir şeye sürmedim. İlk denemesine rağmen gayet başarılı buldum.
     Sofradan kalkarken "lütfen bunu bloguna ekleyip benim yaptığımı söyler misin?" deyince sizinle paylaşmaya karar verdim.

   

Sadece sosun tarifini  vermek istiyorum. Yarım su bardağından biraz fazla domates püresi, Bir kaşık domates salçası,Bir tutam dere otu, Bir dal yeşil sarımsak,Bir çorba kaşığı kadar zeytinyağı,tuz. Domates püresini küçük bir tencerede kaynamaya bırakıyoruz. Azıcık suyunu çekince , salçasını ekleyip karıştırıyoruz bu arada yağı da eklemeyi unutmayın. İçine sarımsağı ince ince kıyıyoruz, en son tuzunu ekleyip şöyle bir çevirip altını kapatıyoruz. Dere otunu ince ince dilimliyoruz ve tencereye ekleyip bir kez karıştırıp bırakıyoruz. Böyle yapınca daha diri kalıyor içinde ot. Normalde makarnaların üzerine servis edilebilen bir sos. Ama küçük hanım tüm tencereye eklemeyi tercih etti. Biz de öyle yedik :)


2 yorum:

  1. Küçük hanıma maaşallah :) nice güzel yemekler pişirsin keyifle yensin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederiz güzel içten dilekleriniz için :)

      Sil